අවසන් හෝරාවේ පෙරනිමිති

From Yahamaga

  යහමග ඇඩමින් වන මා අබූ අර්ශද් වෙමි.       Home       Categories       Help       About Us      


මනුෂ්‍යයා යනු ස්වභාවයෙන්ම පාපකාරී ක්‍රියාවන්ට නැඹූරුවක් දක්වන එසේම තමන් කරන වරද වෙනුවෙන් පසුතැවෙන ජීවී කොට්ඨාශයකි. ඔහුගේ එම දූර්වලතාවය පිලිබදව පූර්ණ අවබෝධයක් ඇති දෙවියන් ඔහු වෙනුවෙන් සමාවේ දොරටුව විවෘතව තබා තිබෙනවා යන්න ඉස්ලාම් දහමේ ඉගෙන්වීමයි. එපමණක් නොව කෙනෙකු තමන් කල වරදට දෙවියන්ගෙන් සමාව අයදින විට ඔහු වෙනුවෙන් පව්සමා කිරීම දෙවියන් තමන්ට පවරා ගෙන ඇති වගකීමක් යන්න ද ඉස්ලාම් දහමේ ඉගෙන්වීමයි. (මේ පිලිබදව මෙම අඩවිය තුල ස්වර්ගයට ඇතුල් වන්න තීරණාත්මක සාධකය කුසල්ද? දේව කරුණාවද? යන මාතෘකාව යටතේ දීර්ඝ ලෙස කරුණු සාකච්චා කොට ඇක.) එසේ නමුත්, මිනිසා විසින් කරනු ලබන පව් සමා අයදීම දෙවියන් විසින් ප්‍රතික්ෂේප කරනු ලබන අවස්ථාවන් දෙකක් පිලිබදව ඉස්ලාම් දහම තම මූලාශ්‍රයන් තුලින් කථා කරයි. එනම්,

  • කෙනෙකු තම මරණ මංචකයේ කරනු ලබන පාපොච්චාරණය නොහොත් පව් සමාව දෙවියන් ප්‍රතික්ෂේප කරයි.
  • “කියාමා“ දිනය නොහොත් ලෝක විනාශයේ මහා සලකුණු ආරම්භ වූ මොහොත දැක තමන් කරන පාපොච්චාරණය නොහොත් පව් සමාව දෙවියන් ප්‍රතික්ෂේප කරයි.

ඒ අනුව අද යහමග අඩවිය තුල මෙතැන් සිට විමසා බලන්නට යන්නේ ඉහත දෙවන කාරණය වන “කියාමා දිනය“ හෙවත් “ලෝක අවසාන දිනය“ සිදුවීමට පෙර එහි සිදුවන සලකුණු නොහොත් පෙරනිමිති පිලිබදව ඉස්ලාම් දහමේ ඉගෙන්වීමන් මොනවාද? යන්න පිලිබදවයි.

ඉස්ලාම් දහම අනුගමනය කරන මුස්ලීම්වරයෙකු තුල පැවතිය යුතු මූලික විශ්වාසයන් 06 ක් ඇත. (මේ පිලිබදව යහමග අඩවිය තුල ඉස්ලාම් දහමේ මූලික ප්‍රතිපත්ති යන ගොනුව යටතේ දීර්ඝ ලෙස කරුණු සාකච්චා කොට ඇත.) ඒ අතුරින් එකක් වන්නේ “කියාමත් දිනය (Yawm al-Qiyamah)“ හෙවත් “මේ ලෝකය කවදා හෝ දිනයක විනාශ වී මේ ලෝකය තුල කල හොඳ හා නරක විනිශ්චය කිරීම සදහා නැවත අප නැඟිටු වනවා“ යන්න විශ්වාස කිරීමයි. (මේ පිලිබදව යහමග අඩවිය තුල ලෝක විනාශය යන ගොනුව යටතේ ද දීර්ඝ ලෙස කරුණු සාකච්චා කොට ඇත.) මෙසේ ඉස්ලාම් දහම තම මූලාශ්‍රයන් තුල බොහෝ කරුණු සාකච්චා කොට ඇති අතර එම සාකච්චාව තුල ඉදිරිපත් කොට ඇති “අවසාන දින සලකුණු“ ප්‍රධාන වේ. ලෝක අවසාන දිනයේ උදාව ඉඟි කරන එම සලකුණු ද ප්‍රධාන කොටස් දෙකකට වෙන් කොට ඉස්ලාම් දහම කථා කරයි. එනම්,

  • සුළු සලකුණු,
  • මහා සලකුණු,

ලෝක අවසාන දිනය උදාවීමට පෙර මතු වන සලකුණු සුළු සහ මහා සලකුණු යනුවෙන් ආකාර දෙකකින් පවතිනවා යන්න ඉස්ලාම් දහමේ ඉගෙන්වීමයි. මේ පිලිබදව අල්කුර්ආනයේ එක්තරා ස්ථානයක අල්ලාහ් (දෙවි) පැවසීමේ දී මෙසේ පවසයි.

මළවුන් කෙරෙන් නැගිටවනු ලබන දිනය ඔවුන් වෙත හදිසියේම එළඹිය යුතු යැයි මිස ඔවුහු බලාපොරොත්තුවෙන් සිටිත්ද? එහි පෙරනිමිති දැනටමත් නියත වශයෙන් පැමිණ තිබේ. නමුත් එය ඔවුන් වෙත පැමිණි විට ඔවුනට අනුශාසනය පිළිගැනීමට කිසියම් අවස්ථාවක් තිබේද?

අල්කුර්ආනය 47-18

ඉහත අල්කුර්ආන් වාක්‍යයට අනුව ලෝක විනාශයේ සලකුණු පහල වීම දැනටමත් ආරම්භ වී ඇති බව පැහැදිලි වේ. ඒ අනුව මෙම ලෝක විනාශ සලකුණු පහලවීම ආකාර තුනකින් අද කථා කල හැකි වේ. එනම්, “දැනටමත් ආරම්භ වී ලෝක විනාශ සලකුණු මොනවාද?“ යනුවෙන්, “දැනට සිදුවෙමින් පවතින ලෝක විනාශ සලකුණු මොනවාද?“ යනුවෙන් සහ “තවමත් සිදු නොවී පවතින ඉදිරියට සිදුවීමට නියමිත ලෝක විනාශ සලකුණු මොනවාද?“ යනුවෙනි. මෙම ආකාර තුන නිදසුන් සහිතව මෙතැන් සිට විමසා බලන්නේ නම්,

ලෝක අවසානයේ සුළු පෙරනිමිති හෙවත් සලකුණු

ඉස්ලාම් දහමේ ඉගෙන්වීම අනුව ලෝක විනාශ සලකුණූ ප්‍රධාන වශයෙන් සුළු සහ විශාල වශයෙන් ප්‍රධාන කොටස් දෙකකට වෙන් කොට කථාකල හැකි බව ඉහතින් සදහන් කලෙමි. ඒ අනුව මෙතැන් සිට සුළු සලකුණූ ප්‍රධාන කොටස් තුනක් යටතේ එනම්,

  • දැනට සිදුව ඇති සලකුණු මොනවාද?
  • වර්ථමානයේ සිදුවෙමින් පවතින සලකුණු මොනවාද?
  • ඉදිරියට සිදුවීමට නියමිත සලකුණු මොනවාද? යන්න මෙතැන් සිට විමසා බලමු.

දැනටමත් සිදුව ඇති සලකුණු

ඉහතින් ද සදහන් ආකාරයට ඉස්ලාම් දහම තම මූලාශ්‍රය වන අල්කුර්ආනය සහ අල්හදීස්ය තුල ලෝක විනාශයේ ඉඟි සලකුණු බොහෝමයක් විස්තර කරයි. එම සලකුණු අතර සමහරක් සලකුණු මේ වන විටත් සිදුව අවසන් බව ඉතිහාසමය හා විද්‍යාත්මක අණාවර්වණයන් තුලින් අපට පැහැදිලිව අවබෝධ කරගත හැකි වේ. එලෙස සිදුව අවසන් වූ සලකුණු කිහිපයක් මෙහි පහතින් පෙලගැසීමට අදහස් කරමි.

  • මුහම්මද් (සල්) තුමාණන්ගේ මරණය,
  • මුස්ලිම්වරුන් ජෙරුසලම යටත් කර ගැනීම,
  • මිනිසුන් විශාල වශයෙන් මරා දමන වසංගතයක් ලොවපුරා පැතිරීම,
  • ධනය සෙවීමට ඇති කෑදර කම වැඩිවීම,
  • සෑම අරාබිවරයෙකුටම පීඩාකාරී තත්වයන් ඇතිවීම,
  • මුස්ලීම්වරුන් සහ බානි අල්-අස්ෆාර් (එනම් බයිසැන්තියානුවන්) අතර සටන් විරාමයක් සිදුව එම සටන් විරාමය තුල වංචනිකව පහර දෙනු ඇත. එම මොහොතේ බහුතරය මුස්ලීම්වරුන් වනු ඇත.
අවුෆ් බින් මාලි (රලි) තුමා මෙසේ විස්තර කළේය. තබුක්හි ඝස්වා සමයේදී මම නබි (සල්) තුමාණන් වෙත ගියෙමි. එතුමාණන් කූඩාරමක වාඩි වී සිට මෙසේ පැවසුවේය, “හෝරාව ළඟා වන බව පෙන්වන ලකුණු හයක් ගණන් කරන්න: මගේ මරණය, ජෙරුසලම යටත් කර ගැනීම, බැටළුවන්ට පීඩා කරන වසංගතය ලෙස ඔබට පීඩා කරන (සහ ඔබව විශාල වශයෙන් මරා දමන) වසංගතයක්, ධනය වැඩි කිරීම කෙනෙකුට ඩිනාර් සියයක් ලබා දුන්නද ඔහු සෑහීමකට පත් නොවනු ඇත; කිසිදු අරාබි නිවසක් ගැලවී නොයන පීඩාවක්, පසුව ඔබ සහ බානි අල්-අස්ෆාර් (එනම් බයිසැන්තියානුවන්) අතර සටන් විරාමයක් ඔබට පාවා දී පහර දෙනු ඇත. ඔබ කොඩි අසූවක් යටතේ, සෑම කොඩියක් යටතේම සොල්දාදුවන් දොළොස් දහසක් සිටිනු ඇත.

මූලාශ්‍ර ග්‍රන්ථය - බුහාරි

  • සඳ දෙකඩ වීම,
"හෝරාව ළං වී ඇත, සඳ (දෙකට) බෙදී ගියේය."

අල්කුර්ආනය 54-1

අබ්දුල්ලාහ් බින් මසූද් (රලි) තුමා විසින් විස්තර කරන ලදී: නබි (සල්) තුමාණන්ගේ ජීවිත කාලය තුළ චන්ද්‍රයා කොටස් දෙකකට බෙදී ඇති අතර, එය මත නබි (සල්) තුමාණෝ “(මෙසේ) සාක්ෂි දරන්න“ යනුවෙන් පැවසුවේය.

මූලාශ්‍ර ග්‍රන්ථය - බුහාරි

  • කොන්ස්තන්තිනෝපල් හි මුස්ලිම් ආක්‍රමණය (මූලාශ්‍ර ග්‍රන්ථය - මුස්ලිම්)
අබු හුරෙයිරා (රලි) දන්වයි, අල්ලාහ් (දෙවි)ගේ දූතයාණෝ මෙසේ පැවසූහ: රෝමවරුන් අල්-අමාක් හෝ ඩබික් වෙත ගොඩ බසින තුරු අවසාන හෝරාව පැමිණෙන්නේ නැත. එකල්හි මිහිපිට සිටින මිනිසුන්ගෙන් හොඳම (සොල්දාදුවන්ගෙන්) සමන්විත හමුදාවක් මදීනාවෙන් (ඔවුන්ට එරෙහිව සටන් කිරීමට) පැමිණේ. ඔවුන් පෙළ ගැසී සිටින විට, රෝමවරු මෙසේ කියනු ඇත: අප සහ අප අතරින් සිරකරුවන් අල්ලා ගත් (මුස්ලිම්වරුන්) අතර නොසිටින්න. අපි ඔවුන් සමඟ සටන් කරමු; සහ මුස්ලිම්වරු පවසනු ඇත: එසේ නොවේ, අල්ලාහ් මත, ඔබ ඔවුන් සමඟ සටන් කිරීම සඳහා අපි ඔබෙන් සහ අපගේ සහෝදරයන්ගෙන් කිසිදා වෙන් නොවෙමු. එවිට ඔවුන් සටන් කරනු ඇති අතර හමුදාවෙන් තුනෙන් කොටසක් (කොටසක්) පලා යනු ඇත, අල්ලාහ් කිසිදා සමාව නොදෙනු ඇත. තුන්වන (හමුදාවේ කොටසක්). අල්ලාහ්ගේ ඇසෙහි විශිෂ්ට ප්‍රාණ පරිත්‍යාගිකයන්ගෙන් සැදුම්ලත්, මරා දමනු ලබන අතර කිසිදා නඩු විභාගයට නොපැමිණි තුන්වැන්නා ජයග්‍රහණය කරන අතර ඔවුන් කොන්ස්තන්තිනෝපලය ජයග්‍රහණය කරනු ඇත. ඔලීව ගස්වල තම කඩු එල්ලා යුද්ධයෙන් කොල්ලකෑම (ඔවුන් අතරම) බෙදා දීමට ඔවුන් කාර්යබහුල වන විට, සාතන් මෙසේ හඬ නඟා: දජ්ජල් ඔබේ පවුල අතර ඔබේ ස්ථානය ගෙන ඇත. එවිට ඔවුන් පිටතට පැමිණෙනු ඇත, නමුත් එය ඵලක් නොවනු ඇත. ඔවුන් සිරියාවට පැමිණෙන විට, ඔහු පිටතට පැමිණෙන්නේ ඔවුන් තවමත් සටන් සඳහා සූදානම් වෙමින් සිටින විටය. නියත වශයෙන්ම යාඥාවේ වේලාව පැමිණෙනු ඇත, එවිට මරිය තුමියගේ පුත් ජේසුස් (සල්ලල්ලාහු අලෙයිහි වසල්ලම්) තුමාණෝ පහළ වී ඔවුන්ව යාඥාවට යොමු කරනු ඇත. අල්ලාහ්ගේ සතුරා ඔහුව දුටු විට, ලුණු වතුරේ දිය වී යන්නාක් මෙන් එය (අතුරුදහන් වනු ඇත) ඔහු (යේසුස්) ඔවුන්ට කිසිසේත් මුහුණ නොදුන්නේ නම්, එය සම්පූර්ණයෙන්ම දිය වී යනු ඇත, නමුත් අල්ලාහ් ඔහුගේ අතින් ඔවුන් මරා දමනු ඇත. ඔහු අතින් ඔහුගේ ලේන්සුව (යේසුස් ක්‍රිස්තුස්වහන්සේගේ ලේන්සුව) මත ඔවුන්ට පෙන්වනු ඇත.

මූලාශ්‍ර ග්‍රන්ථය - මුස්ලීම්

  •  විශාල මුස්ලිම් කණ්ඩායම් දෙකක් එකින් එකා සටන් වැදිම,
  • මුස්ලිම් සහ මුස්ලිම් නොවන අය අතර සිදුවන සාම ගිවිසුම් හි වංචනිකයින් 30 දෙනෙකු එහි සිටිනු ඇත, සෑම කෙනෙකුම තමා අනාගතවක්තෘවරයෙකු (නබිවරයෙකු) යැයි වාද කරනු ඇත.
අබු හුරෙයිරා (රලි) තුමා විස්තර කරයි: අල්ලාහ්ගේ දූතයාණෝ (මුහම්මද් (සල්) තුමාණන්) පැවසුවේ, "විශාල කණ්ඩායම් දෙකක් එකිනෙකා සමඟ සටන් කරන තුරු හෝරාව ස්ථාපිත නොවනු ඇත (1) එවිට දෙපාර්ශ්වයේම විශාල ජීවිත හානි සිදු වන අතර ඔවුන් එකම ආගමික ධර්මයක් අනුගමනය කරනු ඇත, (2. ) දජ්ජල් (බොරුකාරයන්) තිහක් පමණ පෙනී සිටින තුරුත්, ඒ සෑම කෙනෙකුම තමා අල්ලාහ්ගේ දූතයා (ﷺ) බව පවසන තුරු, (3) ආගමික දැනුම නැති වන තුරු (ආගමික විද්වතුන්ගේ මරණයෙන්) (4) භූමිකම්පා වැඩි වේ. සංඛ්‍යාවෙන් (5) කාලය ඉක්මනින් ගෙවී යනු ඇත, (6) දුක් වේදනා මතු වනු ඇත, (7) අල්-හර්ජ්, (එනම්, ඝාතනය) වැඩි වනු ඇත, (8) ධනය බහුල වන තුරු ධනවත් වන තරමට බහුල වේ තම සකාත් කිසිවකු විසින් පිළි නොගනු ඇතැයි පුද්ගලයා කනස්සල්ලට පත් වනු ඇත, ඔහු එය යමෙකුට ඉදිරිපත් කරන විට, එම පුද්ගලයා (එය පිරිනැමෙන්නේ කාටද) 'මට එය අවශ්‍ය නැත, (9) මිනිසුන් එකක් සමඟ තරඟ කරන තුරු තවත් කෙනෙක් උස් ගොඩනැගිලි තැනීමේදී, (10) මිනිසෙක් යමෙකුගේ සොහොනක් අසලින් යන විට, 'මම ඔහුගේ ස්ථානයේ සිටියා නම් (11) සහ බටහිරින් ඉර පායන තුරු ඔහු කියනු ඇත. එබැවින් හිරු උදා වන විට සහ මිනිසුන් එය දකින විට (බටහිර දෙසින් නැඟී එන) ඔවුන් සියල්ලන්ම (ඉස්ලාමය වැළඳ ගනී) විශ්වාස කරනු ඇත, නමුත් එය කාලය වනු ඇත: (අල්ලාහ් පැවසූ පරිදි) 'එයින් ආත්මයකට යහපතක් සිදු නොවේ. එය පෙර විශ්වාස නොකළේ නම් හෝ එහි ඇදහිල්ලෙන් (ධර්මිෂ්ඨ ක්‍රියාවෙන්) යහපත උපයා ගත්තේ නම් විශ්වාස කරන්න.' (6.158) මිනිසුන් දෙදෙනෙකු ඔවුන් ඉදිරියෙහි වස්ත්‍රයක් අතුරා සිටින අතරතුර හෝරාව ස්ථාපිත වනු ඇත, නමුත් ඔවුන්ට එය විකිණීමට හෝ නැවීමට නොහැකි වනු ඇත. මිනිසෙක් තම ඔටුවෙකුට කිරි දී කිරි ඉවතට ගත් විට හෝ ඔහුට එය පානය කිරීමට නොහැකි වනු ඇත. (ඔහුගේ සතුන් සඳහා) ටැංකියක් අලුත්වැඩියා කරන මිනිසෙකුට (ඔහුගේ සතුන්ට) වතුර දැමීමට පෙර හෝරාව ස්ථාපිත වනු ඇත. යමෙක් තම මුඛයට (ආහාර) පොඟවා ගත් නමුත් එය අනුභව කිරීමට නොහැකි වූ විට හෝරාව ස්ථාපිත වනු ඇත."

මූලාශ්‍ර ග්‍රන්ථය - බුහාරි


  •  මුස්ලිම්වරුන් සහ (චීන, මොංගෝලියානුවන් යනාදී ලෙස අනුමාන කරන) කුඩා ඇස් ඇති රතු පැහැති මිනිසුන් අතර යුද්ධයක් ඇතිවීම,
  • සත්ව ලොම්වලින් සාදන ලද සෙරෙප්පු පැළඳින යුගයක් උදාවීම,
අබු හුරෙයිරා (රලි) තුමා විසින් විස්තර කරන ලදී: අල්ලාහ්ගේ දූතයාණන් පැවසුවේ, “ඔබ තුර්කි ජාතිකයන් සමඟ සටන් කරන තුරු හෝරාව ස්ථාපිත නොවේ. කුඩා ඇස්, රතු මුහුණු සහ පැතලි නාසය ඇති පුද්ගලයින්. ඔවුන්ගේ මුහුණු සම්වලින් ආලේප කරන ලද පලිහක් මෙන් පෙනෙනු ඇත. හිසකෙස්වලින් සාදන ලද සපත්තු ඇති මිනිසුන් සමඟ ඔබ සටන් කරන තුරු හෝරාව ස්ථාපිත නොවනු ඇත.

මූලාශ්‍ර ග්‍රන්ථය - බුහාරි

  • මදීනා හි සිදුවන ප්‍රධාන සටනක් (මෙය පාලක “යසීද්“ගේ කාලයේ සිදුවූ බව පැවසේ)

වර්තමානයේ සිදුවෙමින් පවතින සලකුණු

මේ වනවිට සිදුව අවසන් වූ ලෝක විනාශ පෙර නිමිති කිහිපයක් ඉහතින් විමසා බැලුවෙමු. මෙම මාතෘකාව යටතේ මේ වනවිට සිදුවෙමින් පවතින නිමිති මොනවාද? යන්න ඉස්ලාම් දහමේ මූලාශ්‍රය වන අල්කුර්ආනය සහ අල්හදීස්ය තුලින් මෙතෙැන් සිට විමසා බැලීමට අදහස් කරමි.

  • වහල් කාන්තාව තම ස්වාමියා බිහි කරයි,
  •  විශාල උස් ගොඩනැගිලි තැනීමේදී එකිනෙකා අතර තරඟ කරයි,
  • පාවහන් පවා පලඳින්නේ නැති පිරිස් සමාජය පාලනය කිරීමේ නිරතවෙයි.
බුහාරී සහ මුස්ලීම් යන ඉස්ලාමීය මූලාශ්‍රයන් හි සදහන් “හදීස් ජිබ්රීල්“ ලෙස හදුන්වන ජනප්‍රිය හදීසයේ ඉහත කරුණු සදහන් වන අතර එම හදීසය යහමග අඩවිය තුල හදීස් ජිබ්රීල් යන ලිපිය තුලින් කියවීමේ හැකියාව ඇත.  
  •  දැනුම ඉවත් කරනු ලැබේ (දැනුම ඇති මිනිසුන්ගේ මරණයෙන්), එවිට අවිද්‍යාව පවතිනු ඇත
  • මත්වතුර (මත් ද්‍රව්‍ය, මධ්‍යසාර) විශාල වශයෙන් පානය කරනු ඇත.
  • විවෘතව නිති විරෝධි ලිංගික කටයුතුවල බහුලව නිරතවනු ඇත.
අනස් (රලි) තුමා විසින් ප්‍රකාශ කරන ලදී: අල්ලාහ්ගේ දූතයාණන් තුමාණෝ මෙසේ පැවසූහ: “හෝරාවේ පෙරනිමිති අතරින් (ආගමික උගතුන්ගේ මරණයෙන්) ආගමික දැනුම ඉවත් කරනු ලැබීම, (ආගමික) අවිද්‍යාව පැවතිම, මද්‍යසාර බීම (ඉතා බහුල) භාවිතා කිරීම, විවෘතව නීතිවිරෝධී ලිංගික අනාචාරවල නිරතවීම යනාදීය බහුලව පවතිනු ඇත.

මූලාහ්‍ර ග්‍රන්තය - බුහාරි

  •  භූමිකම්පා නිතර සිදුවනු ඇත,
  • කාලය වේගයෙන් ගෙවී යනු (යන බව සිතෙන තරමට කාර්‍යබහුල වනු) ඇත,
  • දුක්පීඩාවන් (ෆිතානා) බහුලව පවතිනු ඇත,
  • ලේ වැගිරීම සහ මිනිමැරීම් වැඩි වනු ඇත,
අබු හුරෙයිරා (රලි) තුමා විසින් විස්තර කරන ලදී: නබිතුමා පැවසුවේ, (ආගමික) දැනුම (ආගමික උගතුන්ගේ මරණයෙන්) ඉවත් වන තුරු හෝරාව (අවසාන දිනය) ස්ථාපිත නොවනු ඇත, භූමිකම්පා නිතර සිදුවනු ඇත, කාලය ඉක්මනින් ගෙවී යනු ඇත. දුක් පීඩා මතු වනු ඇත, මිනීමැරුම් වැඩි වනු ඇත, මුදල් ඔබ අතරට ගලා එනු ඇත. 

මූලාහ්‍ර ග්‍රන්තය - බුහාරි

  •  විශාල මුස්ලීම් කණ්ඩායම් දෙකක් එකිනෙකා සමඟ සටන් කරන ඇත.
  • තමන් දේව දූතයන් බව පවසන පිරිස් බිහිවනු ඇත.
  • “දජ්ජල්“ (බොරුකාරයන්) තිහක් පමණ පහල වනු ඇත.
  • දාන පරිත්‍යාග ලබාගන්නට කෙනෙකු නැති තරමට ධනය බහුල වනු ඇත.
  • මිනිසුන් මරණය ප්‍රිය කරන තත්වයක් උදාවනු ඇත.
අබු හුරෙයිරා (රලි) තුමා විසින් විස්තර කරන ලදී: අල්ලාහ්ගේ දූතයාණන් පැවසුවේ, “විශාල කණ්ඩායම් දෙකක් එකිනෙකා සමඟ සටන් කරන තෙක් හෝරාව ස්ථාපිත නොවනු ඇත, එවිට දෙපාර්ශ්වයේම විශාල ජීවිත හානි සිදු වන අතර ඔවුන් එකම ආගමික මූලධර්මයක් අනුගමනය කරනු ඇත. (2) දජ්ජල් (බොරුකාරයන්) තිහක් පමණ පෙනී සිටින තුරුත්, ඔවුන් එක් එක් කෙනා තමා අල්ලාහ්ගේ දූතයාණන් බව පවසන තුරුත්, (3) ආගමික දැනුම නැති වන තුරු (ආගමික විද්වතුන්ගේ මරණයෙන්) (4) භූමිකම්පා වැඩි වේ. අංකය (5) කාලය ඉක්මනින් ගෙවී යනු ඇත, (6) දුක් වේදනා මතු වනු ඇත, (7) අල්-හර්ජ්, (එනම්, ඝාතනය) වැඩි වනු ඇත, (8) ධනය බහුල වන තුරු ... ධනවත් පුද්ගලයෙකු කනස්සල්ලට පත්වන තරමට බහුල වේ කිසිවෙකු ඔහුගේ සකාත් පිළි නොගත යුතු අතර, ඔහු එය යමෙකුට ඉදිරිපත් කරන විට, එම පුද්ගලයා (එය පුදනු ලබන්නේ කවුරුන් දැයි) පවසනු ඇත, 'මට එය අවශ්‍ය නැත, (9) මිනිසුන් උසස් තැනීමේදී එකිනෙකා සමඟ තරඟ කරන තුරු ගොඩනැගිලි, (10) මිනිසෙක් යමෙකුගේ සොහොනක් අසලින් යන විට, 'මම ඔහුගේ ස්ථානයේ සිටියා නම් (11) සහ බටහිරින් හිරු නැඟෙන තුරු ඔහු කියනු ඇත. එබැවින් හිරු උදා වන විට සහ මිනිසුන් එය දකින විට (බටහිර දෙසින් නැඟී එන) ඔවුන් සියල්ලන්ම (ඉස්ලාමය වැළඳ ගනී) විශ්වාස කරනු ඇත, නමුත් එය කාලය වනු ඇත: (අල්ලාහ් පැවසූ පරිදි) 'එයින් ආත්මයකට යහපතක් සිදු නොවේ. එය පෙර විශ්වාස නොකළේ නම් හෝ එහි ඇදහිල්ලෙන් (ධර්මිෂ්ඨ ක්‍රියාවෙන්) යහපත උපයා ගත්තේ නම් විශ්වාස කරන්න.' (6.158) මිනිසුන් දෙදෙනෙකු ඔවුන් ඉදිරියෙහි වස්ත්‍රයක් අතුරා සිටින අතරතුර හෝරාව ස්ථාපිත වනු ඇත, නමුත් ඔවුන්ට එය විකිණීමට හෝ නැවීමට නොහැකි වනු ඇත. මිනිසෙක් තම ඔටුවෙකුට කිරි දී කිරි ඉවතට ගත් විට හෝ ඔහුට එය පානය කිරීමට නොහැකි වනු ඇත. (ඔහුගේ සතුන් සඳහා) ටැංකියක් අලුත්වැඩියා කරන මිනිසෙකුට (ඔහුගේ සතුන්ට) වතුර දැමීමට පෙර හෝරාව ස්ථාපිත වනු ඇත. යමෙක් (කෑම) කටට උස්සා එය අනුභව කළ නොහැකි වූ විට හෝරාව ස්ථාපිත වනු ඇත.”

මූලාහ්‍ර ග්‍රන්තය - බුහාරි

  • විශ්වාසනීයත්වය සහ අවංකකම නැති වී යනු ඇත.
  • සුදුසුකම් නැති අයට අධිකාරි (පාලන) බලය ලබාදෙනු ඇත.
අබු හුරෙයිරා විසින් විස්තර කරන ලද්දේ: නබිතුමා රැස්වීමක යමක් පවසමින් සිටියදී, බෙඩොයින් ජාතිකයෙක් පැමිණ, “හෝරාව (විනාශය) සිදුවන්නේ කවදාද?” යනුවෙන් ඔහුගෙන් ඇසීය. අල්ලාහ්ගේ දූතයාණන් ඔහුගේ කතාව දිගටම කරගෙන ගියේය, එබැවින් සමහර අය පැවසුවේ අල්ලාහ්ගේ දූතයාණන් තුමාට ප්‍රශ්නය ඇසුණු නමුත් එම බෙඩුයින් ඇසූ දෙයට කැමති නොවූ බවයි. ඔවුන්ගෙන් සමහරෙක් පැවසුවේ අල්ලාහ්ගේ දූතයා එය අසා නැති බවයි. නබි (සල්) තුමාණන් සිය කතාව අවසන් කළ පසු, “හෝරාව (විනාශය) ගැන විමසූ ප්‍රශ්න කරන්නා කොහිදැ”යි කීවේය. "අල්ලාහ්ගේ දූතයාණනි, මම මෙහි සිටිමි" යැයි බෙඩොයින් කීවේය. එවිට නබිතුමා පැවසුවේ, “අවංකකම නැති වූ විට, පැය (විනාශය) එනතෙක් රැඳී සිටින්න. බෙඩොයින් පැවසුවේ, "එය නැති වන්නේ කෙසේද?" නබිතුමා පැවසුවේ “බලය හෝ බලය නුසුදුසු පුද්ගලයින් අතට පැමිණි විට, පැය (විනාශය) එනතෙක් බලා සිටින්න.

මූලාහ්‍ර ග්‍රන්තය - බුහාරි

  • මිනිසුන් යාඥාව සඳහා එක්රැස් වනු ඇත, නමුත් ඔවුන්ට නායකත්වය දීමට ඉමාම් කෙනෙකු සොයා ගැනීමට නොහැකි වනු ඇත

අල්-නුර්ගේ දියණිය වන සලමා (රලි) මෙසේ පැවසුවාය. අල්ලාහ්ගේ දූතයාණන් පවසනු මට ඇසිණි: අවසාන හෝරාවේ එක් ලකුණක් වනුයේ පල්ලියක සිටින මිනිසුන් ඉමාම් ලෙස ක්‍රියා කිරීම ප්‍රතික්ෂේප කරන අතර ඔවුන්ට යාඥා කිරීමට ඉමාම් කෙනෙකු සොයා නොගැනීමට නොහැකි වනු ඇත.

මූලාහ්‍ර ග්‍රන්තය - අබූදාවූද්

තවමත් සිදු නොවූ ඉදිරියට සිදුවීමට නියමිත සලකුණු

ලෝක විනාශයේ පෙරනිමිති හෙවත් සලකුණු අතර මේ වනවිට සිදුව අවසන් වූ පෙරනිමිති සහ වර්ථමානයේ සිදුවෙමින් පවතින පෙරනිමිති ඉහතින් විමසා බැලුවෙමි. මෙතැන් සිට ඉදිරියට මෙතෙක් සිදු නොවූ නමුත් ඉදිරියට සිදුවීමට නියමිත ලෝක විනාශ නිමිති මොනවාද? යන්න ඉස්ලාම් දහමේ මූලාශ්‍රය වන අල්කුර්ආනය සහ අල්හදීස්ය තුලින් මෙතෙැන් සිට විමසා බැලීමට අදහස් කරමි.

  •  සෑම පිරිමියෙකුටම කාන්තාවන් 50 ක් සිටින තුරු පිරිමින්ගේ සංඛ්‍යාව අඩු වන අතර කාන්තාවන්ගේ සංඛ්‍යාව වැඩි වනු ඇත.
අනස් (රලි) තුමා විසින් දන්වන ලදී, මම ඔබට හදීසයක් කියන්නම්, එය හැර අන් කිසිවක් මම ඔබට නොකියමි. අල්ලාහ්ගේ දූතයාණන්වරයා  මෙසේ පවසනු මට ඇසිණි: හෝරාවේ සලකුණු අතරින් 1. ආගමික දැනුම අඩු වනු ඇත (ආගමික උගතුන්ගේ මරණයෙන්). 2. ආගමික අවිද්‍යාව පවතිනු ඇත. 3. විවෘත නීතිවිරෝධී ලිංගික සංසර්ගයේ බහුලව පවතිනු ඇත. 4. එක් පිරිමියෙකු විසින් කාන්තාවන් පනස් දෙනෙකු රැකබලා ගන්නා ලෙස කාන්තාවන් සංඛ්‍යාවෙන් වැඩි වන අතර පිරිමින් සංඛ්‍යාවෙන් අඩු වනු ඇත.

මූලාශ්‍ර්‍ර ග්‍රන්ථය - බුහාරි

  • යුප්‍රටීස් ගංගාව රන් නිධානයක් හෙළි කරනු ඇත, බොහෝ දෙනෙක් ඒ වෙනුවෙන් සටන් කරමින් මිය යනු ඇත, සෑම කෙනෙකුම එම නිධානය ලබා ගන්නා තැනැත්තා වීමට උත්සාහ කරනු ඇත.
අල්ලාහ් (දෙවි)ගේ දූතයාණෝ (සල්) තුමාණෝ පැවසූ බව අබු හුරෙයිරා (රලි) තුමා වාර්තා කළේය: යුප්‍රටීස් ගංගාව රන් කන්දක් සොයා ගැනීමට පෙර අවසාන හෝරාව පැමිණෙන්නේ නැත, ඒ සඳහා මිනිසුන් සටන් කරනු ඇත. සෑම සියයකින් අනූනවයක්ම මිය යනු ඇත, නමුත් ඔවුන් අතර සිටින සෑම මිනිසෙක්ම පවසන්නේ සමහර විට ගැලවීම ලබන තැනැත්තා ඔහු විය හැකි බවයි (එමගින් මෙම රත්‍රන් අයිති කර ගන්න).

මූලාශ්‍ර්‍ර ග්‍රන්ථය - මුස්ලීම්

  • රෝමවරුන් (යුරෝපීයයන්) “අල්-අමාක්“ හෝ “ඩබික්“ නම් ස්ථානයට පැමිණෙන අතර, ඔවුන්ට මුහුණ දීමට හොඳම මිනිසුන්ගෙන් යුත් හමුදාවක් මදීනාවේ සිට පිටත් වනු ඇත.
අබු හුරෙයිරා (රලි) තුමා දන්වයි, අල්ලාහ්ගේ දූතයාණෝ වාර්තා කළ පරිදි: රෝමවරුන් අල්-අමාක් හෝ ඩබික් වෙත ගොඩ බසින තුරු අවසාන හෝරාව පැමිණෙන්නේ නැත. එකල්හි මිහිපිට සිටින මිනිසුන්ගෙන් හොඳම (සොල්දාදුවන්ගෙන්) සමන්විත හමුදාවක් මදීනාවෙන් (ඔවුන්ට එරෙහිව සටන් කිරීමට) පැමිණේ. ඔවුන් පෙළ ගැසී සිටින විට, රෝමවරු මෙසේ කියනු ඇත: අප සහ අප අතරින් සිරකරුවන් අල්ලා ගත් (මුස්ලිම්වරුන්) අතර නොසිටින්න. අපි ඔවුන් සමඟ සටන් කරමු; සහ මුස්ලිම්වරු පවසනු ඇත: එසේ නොවේ, අල්ලාහ් මත, ඔබ ඔවුන් සමඟ සටන් කිරීම සඳහා අපි ඔබෙන් සහ අපගේ සහෝදරයන්ගෙන් කිසිදා වෙන් නොවෙමු. එවිට ඔවුන් සටන් කරනු ඇති අතර හමුදාවෙන් තුනෙන් කොටසක් (කොටසක්) පලා යනු ඇත, අල්ලාහ් කිසිදා සමාව නොදෙනු ඇත. තුන්වන (හමුදාවේ කොටසක්). අල්ලාහ්ගේ ඇසෙහි විශිෂ්ට ප්‍රාණ පරිත්‍යාගිකයන්ගෙන් සැදුම්ලත්, මරා දමනු ලබන අතර කිසිදා නඩු විභාගයට නොපැමිණි තුන්වැන්නා ජයග්‍රහණය කරන අතර ඔවුන් කොන්ස්තන්තිනෝපලය ජයග්‍රහණය කරනු ඇත. ඔලීව ගස්වල තම කඩු එල්ලා යුද්ධයෙන් කොල්ලකෑම (ඔවුන් අතරම) බෙදා දීමට ඔවුන් කාර්යබහුල වන විට, සාතන් මෙසේ හඬ නඟා: දජ්ජල් ඔබේ පවුල අතර ඔබේ ස්ථානය ගෙන ඇත. එවිට ඔවුන් පිටතට පැමිණෙනු ඇත, නමුත් එය ඵලක් නොවනු ඇත. ඔවුන් සිරියාවට පැමිණෙන විට, ඔහු පිටතට පැමිණෙන්නේ ඔවුන් තවමත් සටන් සඳහා සූදානම් වෙමින් සිටින විටය. නියත වශයෙන්ම යාඥාවේ වේලාව පැමිණෙනු ඇත, එවිට මරිය තුමියගේ පුත් ජේසුස් (සල්ලල්ලාහු අලෙයිහි වසල්ලම්) තුමාණෝ පහළ වී ඔවුන්ව යාඥාවට යොමු කරනු ඇත. අල්ලාහ්ගේ සතුරා ඔහුව දුටු විට, ලුණු වතුරේ දිය වී යන්නාක් මෙන් එය (අතුරුදහන් වනු ඇත) ඔහු (යේසුස්) ඔවුන්ට කිසිසේත් මුහුණ නොදුන්නේ නම්, එය සම්පූර්ණයෙන්ම දිය වී යනු ඇත, නමුත් අල්ලාහ් ඔහුගේ අතින් ඔවුන් මරා දමනු ඇත. ඔහු අතින් ඔහුගේ ලේන්සුව (යේසුස් ක්‍රිස්තුස්වහන්සේගේ ලේන්සුව) මත ඔවුන්ට පෙන්වනු ඇත.

මූලාශ්‍ර්‍ර ග්‍රන්ථය - මුස්ලීම්

  •  රෝමය මුස්ලිම් ආක්‍රමණය
අබ්දුල්ලා (රලි) තුමා පැවසුවේ අතීතයේ සංඥා පහක් (දේවල් බවට පත් වී ඇති අතර) මුහම්මද් (සල්ලල්ලාහු අලෙයිහි වසල්ලම්) තුමාණන්ගේ සත්‍යය ඔප්පු කර ඇති බවයි: (වරණය) දුමෙන් වැසී යාම, නොවැළැක්විය හැකි (බද්ර්හි මක්කාවරුන්ට දඬුවම් කිරීම), රෝමයේ ජයග්‍රහණය, (ප්‍රචණ්ඩකාරී) (බද්ර්හි මක්කාවරුන්) අල්ලා ගැනීම සහ සඳ බෙදීම.

මූලාශ්‍ර්‍ර ග්‍රන්ථය - මුස්ලීම්

  • මහ්දි තුමා (මඟපෙන්වූ තැනැත්තා) පෙනී සිටින අතර ඔහු මුස්ලිම්වරුන්ගේ ඉමාම් වනු ඇත.
අබුසයිද් අල්කුද්රි (රලි) තුමා විස්තර කරයි: නබි (සල්) තුමාණෝ පැවසූහ: මහ්දි මාගේ කුලයට අයත් වන අතර පුළුල් නළලක් කැපී පෙනෙන නාසයක් ඇත. ඔහු පීඩාවෙන් හා කෲරත්වයෙන් පිරී තිබූ පොළොව සාධාරණත්වය සහ යුක්තිය පතුරුවා වසර හතක් පාලනය කරනු ඇත.

මූලාශ්‍ර්‍ර ග්‍රන්ථය - අබුදාවූද්

  • ජේසුස් හෙවත් ඊසා (අලෛ) තුමා දමස්කස්හි පහල වනු ඇත.
  • යේසුස් හෙවත් ඊසා (අලෛ) තුමා කුරුසය කඩා ඌරන් මරා දමනු ඇත, එනම් ව්‍යාජ දහමන් විනාශ කරනු ඇත.
  •  ඊසා (අලෛ) හෙවත් ජේසුස් වහන්සේගේ කාලය තුළ සහ ඉන් පසුව පොළොව මත මහත් සාමයක් සහ සන්සුන් කාලයක් උදාවීම.
අබු හුරෙයිරා (රලි) තුමා විසින් විස්තර කරන ලදී: අල්ලාහ්ගේ දූතයාණන් තුමා පැවසුවේ, “මරිය තුමියගේ පුත්‍රයා (එනම් ජේසුස්) සාධාරණ පාලකයෙකු ලෙස ඔබ අතරට බැස එන තෙක් හෝරාව ස්ථාපිත නොවනු ඇත, ඔහු කුරුසය කඩා, ඌරන් මරා, සහ ජිස්යා බද්ද අහෝසි කරනු ඇත. කිසිවෙකු එය පිළි නොගන්නා ලෙස (පුණ්‍ය ත්‍යාග ලෙස) මුදල් බහුල වනු ඇත.

මූලාශ්‍ර්‍ර ග්‍රන්ථය - බුහාරි

  • දජ්ජල් පසුපස යුදෙව්වන් පෙලගැසී පැමිණීම.
අනස් බින් මාලික් (රලි) තුමා පවසයි. අල්ලාහ්ගේ දූතයාණෝ (සල්) තුමාණන් පැවසූවා “පැරිසියානු සලු හැඳගත් “ඉස්ෆහාන්“ හි යුදෙව්වන් හැත්තෑ දහසක් දජ්ජල් පසුපස පෙලගැසී එනු ඇත.

මූලාශ්‍ර්‍ර ග්‍රන්ථය - මුස්ලීම්

  • ගොග් සහ මාගොග් පිලිබදව අනාවැකිය
  • ස්ථාන තුනක නාය යාම,
  • යේමනයේ සිට ගින්න ඇවිළී මිනිසුන් පලවා හරිනු ඇත.
  • මෘගයා පෘථිවියෙන් මතුවීම,
හුදයිෆා (රලි) තුමා වාර්තා කරයි: අල්ලාහ්ගේ දූතයා (සල්) තුමාණෝ අපි (සාකච්ඡාවක කාර්යබහුලව සිටි) හදිසියේම අප වෙත පැමිණියහ. ඔහු: ඔබ සාකච්ඡා කරන්නේ කුමක් ගැනද? ඔවුහු (සහබාවරු) පැවසූහ. අපි සාකච්ඡා කරන්නේ අවසාන පැය ගැනයි. එවිට ඔහු මෙසේ පැවසීය: ඔබ පෙර ලකුණු දහයක් දකින තුරු සහ (මේ සම්බන්ධව) ඔහු දුම, දජ්ජල්, මෘගයා, බටහිරින් හිරු උදාව, මරිය තුමියගේ පුත් ජේසුස් වහන්සේගේ සම්භවය ගැන සඳහන් කරන තුරු එය සිදු නොවනු ඇත. අල්ලාහ් ඔහු ගැන සතුටු වේවා), ගොග් සහ මාගොග් සහ ස්ථාන තුනක නාය යාම, එකක් නැගෙනහිරින්, එකක් බටහිරින් සහ අරාබියේ එකක් අවසානයේ යේමනයේ සිට ගින්න ඇවිළී මිනිසුන් පලවා හරිනු ඇත. ඔවුන්ගේ රැස්වීමේ ස්ථානයට.

මූලාශ්‍ර්‍ර ග්‍රන්ථය - මුස්ලීම්

  • යුදෙව්වන් සහ මුස්ලිම්වරුන් අතර විශාල යුද්ධයක් ඇතිවීම.
අබු හුරෙයිරා විසින් විස්තර කරන ලදී: අල්ලාහ්ගේ දූතයාණන් පැවසුවේ, “ඔබ යුදෙව්වන් සමඟ සටන් කරන තුරු හෝරාව ස්ථාපිත නොවනු ඇත, යුදෙව්වෙකු සැඟවී සිටින ගල පවසනු ඇත. “අනේ මුස්ලිම්! මගේ පිටුපස සැඟවී සිටින යුදෙව්වෙක් සිටී, එබැවින් ඔහුව මරා දමන්න.

මූලාශ්‍ර්‍ර ග්‍රන්ථය - බුහාරි

  • ජේසුස් වහන්සේ හෙවත් ඊසා (අලෛ) තුමා නොමඟ ගිය කිතුණුවන් මරාදමනු ඇත.
අන්නස් බින් මාලික් (රලි) තුමා, අල්ලාහ්ගේ දූතයා (සල්) තුමාණන් දිනක් උදෑසන දජ්ජල් ගැන සඳහන් කළ බව සමන් වාර්තා කළේය. ඔහු විටෙක ඔහුව නොවැදගත් ලෙස විස්තර කළ අතර තවත් විටෙක (ඔහුගේ කැළඹීම) ඉතා වැදගත් ලෙස විස්තර කළ අතර අපට දැනුණේ ඔහු ඉඳි ගස් පොකුරේ සිටින බවයි. අපි සවස් වරුවේ (මුහම්මද් (සල්ලල්ලාහු අලෙයිහි වසල්ලම්) තුමාණන් වෙත) ඔහු වෙත ගිය විට, ඔහු අපගේ මුහුණුවලින් (භීතියේ සලකුණු) කියවන විට, ඔහු මෙසේ පැවසීය: "ඔබට ඇති ප්‍රශ්නය කුමක්ද? අපි මෙසේ කීවෙමු: අල්ලාහ්ගේ දූතයාණනි, ඔබ දජ්ජල් ගැන සඳහන් කළේ (සමහර විට ඔහුව විස්තර කරන) නොවැදගත් සහ සමහර විට ඉතා වැදගත් වන අතර, ඔහු පොකුරේ යම් (ආසන්න) කොටසක සිටින බව අපි සිතීමට පටන් ගන්නා තෙක්. ඉඳි ගස්. එවිට ඔහු මෙසේ කීවේය: දජ්ජාල් හැර වෙනත් බොහෝ දේ ගැන මම ඔබ ගැන බිය වෙමි. මා සමඟ සිටින විට ඔහු එළියට එන්නේ නම්, මම ඔබ වෙනුවෙන් ඔහු සමඟ සටන් කරන්නෙමි, නමුත් මම ඔබ අතර නොමැති විට ඔහු එළියට එන්නේ නම්, මිනිසෙකු ඔහු වෙනුවෙන් සටන් කළ යුතු අතර අල්ලාහ් මා වෙනුවෙන් සෑම මුස්ලිම්වරයෙකුම රැකබලා ගනී. (ඔහුගේ නපුරෙන් ඔහුව ආරක්ෂා කරන්න). ඔහු (දජ්ජල්) ඇඹරුණු, හැකිළුණු හිසකෙස් සහ අන්ධ ඇස් ඇති තරුණයෙක් වනු ඇත. මම ඔහුව සංසන්දනය කරන්නේ 'අබ්දුල්-උස්සා බී. කටාන්. ඔබ අතරින් ඔහුව දැකීමට දිවි ගලවා ගන්නේ කවුරුන් හෝ සූරා කහ්ෆ් (xviii.) හි ආරම්භක වාක්‍ය ඔහු කෙරෙහි පාරායනය කළ යුතුය. ඔහු සිරියාව සහ ඉරාකය අතර මාර්ගයේ පෙනී සිටින අතර දකුණට සහ වමට අනර්ථය පතුරුවනු ඇත. අල්ලාහ්ගේ සේවකයා! (සත්‍ය මාර්ගයට) පිළිපදින්න. අපි කීවෙමු: අල්ලාහ්ගේ දූතයාණෙනි, ඔහු කොපමණ කාලයක් පෘථිවියේ රැඳී සිටින්නේද? ඔහු පැවසුවේ: දින හතළිහක්, එක් දවසක් අවුරුද්දක් වැනි දවසක්, එක් දවසක් මාසයක් වැනි දවසක්, සතියක් වැනි දවසක්, ඉතිරි දවස් ඔබේ දවස් මෙන් වනු ඇත. අපි ඇසුවෙමු: අල්ලාහ්ගේ දූතයාණනි, එක් දිනක සලාතය වසරක සලාතයකට සමාන වේද? එවිට ඔහු මෙසේ පැවසීය: නැත, නමුත් ඔබ කාලය පිළිබඳ ඇස්තමේන්තුවක් කළ යුතුය (ඉන්පසු යාච්ඤාව පිළිපදින්න). අපි කීවෙමු: අල්ලාහ්ගේ දූතයාණෙනි, ඔහු කෙතරම් ඉක්මනින් මහපොළොව මත ගමන් කරයිද? එවිට ඔහු මෙසේ කීවේය: සුළඟ විසින් මෙහෙයවනු ලබන වලාකුළක් මෙනි. ඔහු මිනිසුන් වෙත පැමිණ ඔවුන්ට (වැරදි ආගමකට) ආරාධනා කරන අතර ඔවුන් ඔහු කෙරෙහි ඔවුන්ගේ විශ්වාසය තහවුරු කර ඔහුට ප්‍රතිචාර දක්වනු ඇත. එවිට ඔහු අහසට අණ දෙන අතර පෘථිවිය මත වර්ෂාපතනයක් ඇති වී එහි භෝග වගා කරනු ඇත. එවිට සවස් වන විට, ඔවුන්ගේ ඉරියව්වෙන් සිටින සතුන් ඉතා උස් වූ තම බුරුල්ලෙන් කිරිවලින් පිරී ඇති අතර ඔවුන්ගේ පැත්ත දිගු කර ඔවුන් වෙත පැමිණෙනු ඇත. ඉන්පසු ඔහු වෙනත් අය වෙත පැමිණ ඔවුන්ට ආරාධනා කළේය. නමුත් ඔවුන් ඔහුව ප්‍රතික්ෂේප කරන අතර ඔහු ඔවුන්ගෙන් ඈත් වනු ඇත, ඔවුන්ට නියඟයක් ඇති වනු ඇත, ධනයේ ස්වරූපයෙන් ඔවුන් සමඟ කිසිවක් ඉතිරි නොවනු ඇත. ඉන්පසු ඔහු අපද්‍රව්‍ය මැදින් ගොස් ගොඩබිමට ගොස් එයට මෙසේ කියනු ඇත: ඔබේ නිධන් පිටතට ගෙනෙන්න, එවිට නිධන් පිටතට පැමිණ මී මැස්සන් රංචුවක් මෙන් ඔහු ඉදිරියෙහි (තමන්ම) රැස්කරගනු ඇත. ඉන්පසු ඔහු තාරුණ්‍යයෙන් පිරුණු පුද්ගලයෙකු කැඳවා ඔහුට කඩුවෙන් පහර දී කැබලි දෙකකට කපා (මෙම කැබලි සාමාන්‍යයෙන් දුරින්) දුනුවායා සහ ඔහුගේ ඉලක්කය අතර තැබීමට කටයුතු කළේය.එවිට ඔහු (එම තරුණයා) කැඳවා, ඔහු (සතුටෙන්) දිලිසෙන මුහුණින් සිනාසෙමින් ඉදිරියට පැමිණ, මේ අවස්ථාවේදීම අල්ලාහ් මරිය තුමියගේ පුත් ක්‍රිස්තුස්ව එවන අතර, ඔහු සුදු මිනාරයෙන් බැස යනු ඇත. දමස්කස් හි නැඟෙනහිර පැත්තේ, කුංකුම වලින් සැහැල්ලුවෙන් වර්ණ ගැන්වූ ඇඳුම් දෙකක් ඇඳගෙන දේවදූතයන් දෙදෙනෙකුගේ පියාපත් මත තම දෑත් තබා ඇත. ඔහු හිස පහත් කරන විට, ඔහුගේ හිසෙන් දහඩිය පබළු වැටෙන අතර, ඔහු එය ඔසවන විට, මුතු වැනි පබළු එයින් විසිරී ගියේය. ඔහුගේ ආත්මයේ සුවඳ දැනෙන සෑම නොඇදහිලිවන්තයෙක්ම මිය යන අතර ඔහුගේ හුස්ම ඔහුට පෙනෙන තාක් දුරට ළඟා වනු ඇත. පසුව ඔහු ලුඩ් ගේට්ටුව අසලදී අල්ලා ඔහුව මරා දමන තුරු ඔහු (දජ්ජල්) සොයනු ඇත. එවිට අල්ලාහ් විසින් ආරක්‍ෂා කළ සෙනඟක් මරිය තුමියගේ පුත්‍රයා වන ජේසුස් වහන්සේ වෙත පැමිණ, ඔහු ඔවුන්ගේ මුහුණු පිසදමා, පාරාදීසයේ සිටින ඔවුන්ගේ තරාතිරම ගැන ඔවුන්ට දන්වනු ඇත, එවැනි තත්වයන් යටතේ අල්ලාහ් යේසුස් වහන්සේට මෙම වචන හෙළි කරනු ඇත: මම ගෙනාවා. මාගේ මෙහෙකරුවන් අතරින් කිසිවකුට විරුද්ධව සටන් කිරීමට නොහැකි වූ අය වෙති. ඔබ මේ මිනිසුන්ව ආරක්ෂිතව ටූර් වෙත ගෙන යන්න, එවිට අල්ලාහ් ගොග් සහ මාගොග් යවන අතර ඔවුන් සෑම බෑවුමකින්ම රංචු ගැසෙනු ඇත. ඔවුන්ගෙන් පළමුවැන්නා ටයිබරින් විල පසුකර එයින් පානය කළේය. ඔවුන්ගෙන් අන්තිමයා ගිය විට, ඔහු මෙසේ කියනු ඇත: වරක් එහි ජලය තිබුණි. එවිට ජේසුස් වහන්සේ සහ ඔහුගේ සගයන් මෙහි (තුර්හිදී වට කරනු ලබන අතර, ඔවුන් ඉතා දැඩි ලෙස පීඩනයට පත් වනු ඇත) ගවයාගේ හිස ඔවුන්ට ඩිනීර් සියයකට වඩා ප්‍රිය වනු ඇති අතර අල්ලාහ්ගේ අපොස්තුළුවරයා වන ජේසුස් සහ ඔහුගේ සහචරයින් අල්ලාහ්ට කන්නලව් කරනු ඇත. ඔවුන් වෙත කෘමීන් යවන්නේ කවුද (ඔවුන්ගේ බෙල්ලට පහර දෙන) සහ උදේ ඔවුන් තනි පුද්ගලයෙකු මෙන් විනාශ වනු ඇත. අල්ලාහ්ගේ අපොස්තුළුවරයා වන ජේසුස් වහන්සේ සහ ඔහුගේ සහචරයින් පසුව පොළොවට බැස එන අතර, ඔවුන්ගේ දිරාපත්වීමෙන් හා දුර්ගන්ධයෙන් පිරී නොගිය එක් අවකාශයක් තරම් ඉඩක් ඔවුන්ට පෘථිවියේ සොයාගත නොහැකි වනු ඇත. අල්ලාහ්ගේ අපෝස්තුළුවරයා වන යේසුස් සහ ඔහුගේ සහචරයන් නැවතත් අල්ලාහ්ට කන්නලව් කරනු ඇත, ඔවුන් ඔටුවන්ගේ බෙල්ලට සමාන කුරුල්ලන් එවන්නේ කවුද, ඔවුන් ඔවුන්ව රැගෙන ගොස් දෙවියන් වහන්සේ කැමති තැනට විසි කරයි. එවිට අල්ලාහ් කිසිදු මැටි ගෙයක් හෝ ඔටුවන්ගේ ලෝම නොතබන වර්ෂාවක් එවන අතර එය කැඩපතක් ලෙස පෙනෙන තෙක් පෘථිවිය සෝදා හරිනු ඇත. එවිට පොළොවට එහි ඵල හටගෙන ආශීර්වාදය ලබා දෙන ලෙස පවසනු ලබන අතර, එහි ප්‍රතිඵලයක් වශයෙන්, මිනිසුන් පිරිසකට එය අනුභව කිරීමට හැකි වන පරිදි (එතරම් විශාල) දෙළුම් වැඩෙනු ඇත, සහ එහි සම යට නවාතැන් ගැනීමට. කිරි එළදෙනක් කොච්චර කිරි දෙනවාද කියනවා නම් මුළු පක්ෂයකටම බොන්න පුළුවන්. කිරි ඔටුවන් මුළු ගෝත්‍රයටම පානය කළ හැකි තරම් (විශාල ප්‍රමාණයක්) කිරි දෙනු ඇත, කිරි බැටළුවන් මුළු පවුලටම එයින් සහ එයින් පානය කළ හැකි තරම් කිරි දෙයි. අල්ලාහ් ඔවුන්ගේ කිහිලි යට පවා (මිනිසුන්) සනසන ප්‍රසන්න සුළඟක් එවන කාලය,සෑම මුස්ලිම්වරයෙකුගේම ජීවිතය නැති කර ගන්නා අතර බූරුවන් මෙන් අනාචාරයේ යෙදෙන දුෂ්ටයන් පමණක් ඉතිරි වනු ඇත, අවසාන හෝරාව ඔවුන් වෙත පැමිණේ.

මූලාශ්‍ර්‍ර ග්‍රන්ථය - මුස්ලීම්

  • අරාබි දේශය තණබිම් සහ ගංගා බවට පත් වනු ඇත.
  • මිනිසෙක් තම සකාත් (බද්ධ) බෙදාදීමට කෙනෙකු සොයාගත නොහැකි වනු ඇත.
අල්ලාහ්ගේ දූතයාණෝ (සල්ලල්ලාහු අලෙයිහි වසල්ලම්) තුමාණෝ මෙසේ පැවසූ බව අබු හුරෙයිරා වාර්තා කරයි: ධනය බහුල වීමටත් උතුරා යාමටත් පෙර අවසාන හෝරාව නොපැමිණෙන අතර, මිනිසෙක් තම දේපළවලින් සකාත් ලබා ගන්නා අතර ඔහුගෙන් එය පිළිගැනීමට කිසිවෙකු සොයාගත නොහැක. අරාබි දේශය තණබිම් සහ ගංගා බවට පත් වන තුරු.

මූලාශ්‍ර්‍ර ග්‍රන්ථය - මුස්ලීම්

  • දාවුස් ගෝත්‍රයේ කාන්තාවන් තම තට්ටම චලනය කරමින් දුල්-කුල්සා පිළිමය වන්දනා කිරීම. වටා (තවාෆ්) චක්‍රලේඛය
අබු හුරෙයිරා (රලි) තුමා විසින් විස්තර කරන ලදී: “දාවුස් ගෝත්‍ර කාන්තාවන් තම තට්ටම චලනය කරමින් දුල්-කුල්සා පිළිමය (ජාහිලියා කාල නැමදුම් පිළිමයක්) වටා යන කාලය නැවත උදාවන තුරු හෝරාව ස්ථාපිත නොවනු ඇත” යනුවෙන් අල්ලාහ්ගේ දූතයාණන් තුමා ප්‍රකාශ කළේය. “දුල්-කුල්සා“ යනු පූර්ව ඉස්ලාමීය අවිද්‍යාවේ යුගයේ ඔවුන් වන්දනා කිරීමට භාවිතා කළ දවුස් ගෝත්‍රයේ පිළිමයයි.

මූලාශ්‍ර්‍ර ග්‍රන්ථය - බුහාරි

  •  සිහින් කකුලක් ඇති අබිසීනියානු නායකයෙකු කබාව විනාශ කරනු ඇත
අබු හුරෙයිරා (රලි) තුමා අල්ලාහ්ගේ දූතයාණෝ වාර්තා කළ පරිදි: කුඩා සිහින් කකුල් දෙකක් ඇති අබිසීනියානුවෙකු විසින් කාබාව විනාශ කරනු ඇත.

මූලාශ්‍ර්‍ර ග්‍රන්ථය - මුස්ලීම්

  • සූර්යයා බටහිරින් උදා වනු ඇත.
අබු හුරෙයිරා (රලි) තුමා විසින් විස්තර කරයි: අල්ලාහ්ගේ දූතයාණන් මෙසේ පැවසීය: “සූර්‍යයා බටහිරින් නැඟෙන තුරු හෝරාව ස්ථාපිත නොවේ: මිනිසුන් එය දකින විට, පෘථිවියේ මතුපිට ජීවත් වන ඕනෑම කෙනෙකුට විශ්වාසයක් ඇති වේ, එනම් ( කාලය) පෙර විශ්වාස නොකළේ නම්, එය විශ්වාස කිරීමෙන් ආත්මයකට යහපතක් සිදු නොවනු ඇත. (6.158) 

මූලාශ්‍ර්‍ර ග්‍රන්ථය - බුහාරි


  • "අල්ලාහ්... අල්ලාහ්..." යැයි පවසන හෝ "අල්ලාහ් හැර වෙන දෙවියෙක් නැත" යැයි පවසන කිසිවෙක් මිහිමත ඉතිරි නොවනු ඇත.
නියත වශයෙන්ම අල්ලාහ්ගේ දූතයා (සල්) තුමාණෝ  පැවසූ බව නිරීක්ෂණය කළ බව අනස් (රලි) තුමා විස්තර කරයි: “අල්ලාහ්“ යැයි මෙලොව අයැද සිටින තාක් හෝරාව නොපැමිණෙයි. 

මූලාශ්‍ර්‍ර ග්‍රන්ථය - මුස්ලීම්


ලෝක අවසානයේ මහා පෙරනිමිති හෙවත් සලකුණු

ඉස්ලාම් දහමේ ඉගෙන්වීම අනුව ලෝක අවසාන පෙරනිමිති අතරින් සුළු පෙරනිමිති මොනවාද යන්න තරමක් දුරකට ගැඹුරින් විමසා බැලුවෙමු. එම සුළු පෙරනිමිති වලට අමතරව මහා පෙරනිමිති 10 ක් ද ඉස්ලාම් දහම දේශනා කරයි. මෙම පෙරනිමිති ආරම්භ වීමත් සමඟ දෙවියන් විසින් මිනිස් සමාජයට ලබාදී ඇති භාග්‍යයක් වන සමාවේ දොරටුව ද වසා දමනවා යන්න ඉස්ලාම් දහමේ ඉගෙන්වීමයි. ලෝක විනාශයේ මහා සලකුණු 10 පියවරින් පියවර සිදුවන්නට අරභනවාත් සමඟ මේ ලෝක වාසී ජනතාව ඉතා දරුණු කටුක අත්දැකීම්වලට ගොදුරු වෙනවා යන්නත් ඉස්ලාම් දහමේ ඉගෙන්වීමයි. මේ හේතුව නිසාම සමස්ථ මුස්ලීම් ලෝකයම එම ලෝක අවසාන කාලයේ ජීවත් නොවී ආරක්ෂා වීම පිණිස දෛනිකව ඉටු කරන දේව නැමදුම වන “සලාතය“ හි අත්තහියාත් හිදි ප්‍රාර්ථනා කිරීම දැකිය හැක. මීට අමතරව අල්ලාහ් (දෙවි)ගේ දූතයාණන් වන මුහම්මද් (සල්) තුමාණන් පවා එම ලෝක අවසාන කාලයේ ජිවත් නොවී සිටීමට ආරක්ෂාව පැතූ බව අල්හදීස් හි සදහන් වේ. එවන් වූ මහා සලකුණු 10 මෙහි පහතින් පෙලගසන්නේ නම්,

හුදෙයිෆා (රළි) තුමා පැවසූ බව මුස්ලිම් විස්තර කරයි: අපි සාකච්චාවක නිරතව සිටින විට නබි මුහම්මද් (සල්) තුමාණෝ අප වෙත පැමිණියහ. ඔහු: "ඔබ සාකච්ඡා කරන්නේ කුමක් ද?" යනුවෙන් විමසුවේය. එයට අපි පැවසුවේ, "අපි අවසාන පැය ගැන කතා කරනවා." යනුවෙන් පැවසුවේය. “ඔබලා එයට පෙර සලකුණු දහයක් දකින තුරු එය කිසි විටෙකත් ආරම්භ නොවනු ඇත.” එනම්,
* විශාල දුමක් ඇතිවීම, 
* දජ්ජාල් පැමිණීම, 
* “දාබ්බත්“ නම් මෘග සත්වයෙකු පැමිණීම,
* හිරු බටහිරින් උදාවීම, 
* ඊසා ඉබ්න් මර්යම් (යේසුස්) තුමාගේ පහලවීම,
* යාජූජ් සහ මාජූජ් සහ තුනක් ගැන සඳහන් කළේය. 
* නැගෙනහිරින් භූ කම්පනයක් ඇතිවීම, 
* බටහිරින් භූ කම්පනයක් ඇතිවීම, 
* අරාබි අර්ධද්වීපයෙන් භූ කම්පනයක් ඇතිවීම, 
* යේමනයේ සිට ගින්නක් මතුවීම,
වන අතර, ජනතාව එක්රැස් වන ස්ථානයට ගෙන යනු ඇත 

මූලාශ්‍ර ග්‍රන්තය - මුස්ලිම් (Sahih Muslim, Book 041: 6931)

මිනිසා සැමවිටම සිතන්නේ තමාට කාලය ඇති බවයි

මෙතෙක් සාකච්චා කල කරුණුවලට අනුව ලෝක විනාශයේ කුළු සලකුණු අති බහුතරයක් දැනටමත් සිදුව අවසන් බව පැහැදිලිය. එසේම තවත් බොහෝමයක් සිදුවෙමින් පවතින බවත් පැහැදිලිය. මේ අනුව එම ලෝක විනාශ දිනය අප සිතීමට කැමති තරම් දුරක නොවිය හැකිය. අපි මෙම යථාර්ථයේ ස්වභාවය මත වාසය කලයුතුය. ලෞකිකව අප කරන පාපයන් වෙනුවෙන් පසුතැවිලි වී අල්ලාහ් (දෙවි)ගෙන් නිරන්තරයෙන් සමාව අයදිය යුතුය. මෙලොව අවසානය ළඟා වෙමින් පවතින අතර, ඉන්පසු උදා වන භයානක විනිශ්චය දිනයේ අපව බේරා ගැනීමටත්, අල්ලාහ් (දෙවි)ගේ ආශිර්වාදය අපට අවශ්‍යය. අපගේ පරලොව සුරක්ෂිත කිරීම සඳහා අපට ඇති කාලය ප්‍රයෝජනයට ගැනීමටත් අපට හැකි සෑම දෙයක්ම කළ යුතුය. මිනිසා සැමවිටම සිතන්නේ තමාට කාලය ඇති බවය, නමුත් සත්‍යය නම් ඔහුට එසේ නොවේ යන්නයි.

ඉහත අල්හදීස් උපුටා ගැනීම් පෙලගැස්ම

# Sahih Bukhari, Book 56: 830
# Sahih Bukhari, Vol 4: book 53: 401
# Sahih Muslim, book 41: 6924
# Sahih Bukhari, Vol 9: book 88: 237
# Sahih Bukhari, Vol 4: book 52: 179
# Sahih Bukhari, Vol 1: book 2: 47
# Sahih Bukhari, Vol 6: book 60: 300
# Sahih Bukhari, Vol 4: book 53: 401
# Sahih Bukhari, Vol 1: book 3: 80
# Sahih Bukhari, Vol 2: book 17: 146
# Sahih Bukhari, Vol 9: book 88: 237
# Sahih Bukhari, Vol 1: book 3: 56
# Sunan Abu Dawud, Book 2: 0581
# Sahih Bukhari, Vol 1: book 3: 81
# Sahih Muslim, Book 041: 6918
# Sahih Muslim, Book 041: 6924
# Sahih Muslim, Book 039: 6721
# Sunan Abu Dawud, Book 36: 4272
# Sahih Bukhari, Vol 3: book 43: 656
# Sahih Muslim, Book 041: 7034
# Sahih Muslim, Book 041: 6931
# Sahih Bukhari, Vol 4: book 52: 177
# Sahih Muslim, Book 041: 7015
# Sahih Muslim, Book 005: 2208
# Sahih Bukhari, Vol 9: book 88: 232
# Sahih Muslim, Book 041: 6951
# Sahih Bukhari, Vol 6: book 60:159
# Sahih Muslim, Book 001: 0273




සබැඳි ලිපි මෙහි පහතින් කියවන්න

මෙම පිටුව අවසන් වරට යාවත්කාලීන කළේ:- 2024/02/25

Home       Blog       Updates       Glossary       Help

'යහමග' අඩවිය ඔබට වඩාත් සමීප කරවීම අරමුණු කරගෙන නව මුහුණුවරිකින් හා නිදහස් අඩවියක් ලෙස මෙලෙස ඉදිරිපත් කෙරේ. මෙම අඩවිය සම්බන්ධයෙන් වූ යෝජනා අදහස් විවේචන admin@yahamaga.lk ඊමේල් ලිපිනය වෙත යොමු කරන්න. එය මෙම අඩවියේ ඉදිරි සාර්ථකත්වයට හේතු වනු ඇත...


- යහමග QR Code

- යහමග Mobile App

- යහමග ඉදිරිපත් කිරීම